• Aktualności

  • Aktualności

            • DYŻURY WAKACYJNE ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH

            • W szkołach, które organizują akcję “Lato w Mieście” przyjmowane będą również zapisy na wakacyjne dyżury oddziałów przedszkolnych.   

              Uprzejmie informujemy zainteresowanych Rodziców, że ustalone zostały terminy dyżurów wakacyjnych oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.

              Szkoły zapewniają uczniom tzw. klas „0” realizację programu wychowania przedszkolnego pod kierunkiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej oraz właściwą organizację procesu wychowawczo – dydaktycznego przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa, warunków do zabawy oraz wyżywienie.

              Zapisy na dyżury prowadzone będą w szkołach, do których dzieci uczęszczają przez cały rok szkolny i przekazywane zbiorczo do placówek dyżurujących.

              Zapisy prowadzone będą w terminie: od 16 do 20 maja 2022 r.

              Wniosek o przyjecie dziecka na dyzur wakacyjny oddzialu przedszkolnego.pdf

            • LATO W MIEŚCIE

            •  

              LATO W MIEŚCIE 2022

               

              „Lato w Mieście” – akcja kierowana do dzieci i młodzieży szkół podstawowych w Pruszkowie, w terminie od 27 czerwca do 26 sierpnia 2022r. Informacja dotycząca Lata w mieście dostępna jest również na stronie Urzędu Miasta

              LATO W MIEŚCIE 2022

              Wykaz szkół biorących udział w akcji LATO W MIEŚCIE:

              Zapisy będą przyjmowane w szkołach organizujących wypoczynek zgodnie z powyższym harmonogramem.

              Szkoły przyjmują zapisy od 16 do 20 maja 2022 r. Decyduje kolejność zgłoszeń.

              W każdej ze szkół planujemy organizację 4 grup liczących 15 uczestników. Wyjątek stanowi Szkoła Podstawowa Nr 2, w której zostanie utworzonych 6 grup. Przebieg akcji jest uzależniony od zaleceń i wytycznych Ministerstwa Edukacji i Nauki, Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

              Czas trwania zajęć 8.00 – 16.00

              Odpłatność – 200 zł za tygodniowy udział w półkoloniach. Wpłaty będą przyjmowane po przygotowaniu listy zakwalfikowanych uczniów.

              W trakcie pobytu organizatorzy zapewniają II śniadanie  oraz obiad.

              Bogaty program wypoczynku będzie realizowany z udziałem wielu instytucji Pruszkowa, jak: Miejski Ośrodek Kultury „Kamyk”, Pruszkowie Centrum Kultury i Sportu, Książnica Pruszkowska, Miejska Pływalnia „Kapry”, Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Straż Miejska. Organizatorzy zapewnią ciekawe i bezpieczne spędzenie wakacyjnego czasu dzieciom pozostającym w mieście.

              Akcja finansowana jest z budżetu Urzędu Miasta Pruszkowa. Koordynatorem przebiegu akcji jest Wydział Edukacji UM.

               

              Karta Kwalfikacyjna uczestnika wypoczynku 2022.pdf

            • UWAGA !!!

            • Informujemy, że w Wielki Piątek, tj. 15.04.2022r., nasza szkoła będzie czynna do godz. 14.00.

            • 33 ROCZNICA OBRAD OKRĄGŁEGO STOŁU

            • W 33 rocznicę Obrad Okrągłego Stołu uczniowie klasy 8b wraz nauczycielem historii p. Tatianą Tijewską przygotowali inscenizację wydarzeń z kwietnia 1989r. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przygotowali plakaty i kostiumy z lat 80. Przemarsz protestujących rozpoczął się od sygnału "Tu radio Solidarność", a następnie ruszyli z "Hymnem Solidarności" wykrzykując hasła z żądaniami opozycji. W szkole panowało zaciekawienie i wesoły nastrój wśród uczniów.

            • PROJEKT „RODZIC- MÓJ BOHATER”

            • Marzec był wyjątkowym miesiącem dla klasy 2a. Po długim okresie pandemii i obowiązujących w związku  z tym ograniczeń udało się zrealizować projekt „Rodzic- mój bohater”. Głównym celem wydarzenia było zapoznanie dzieci z zawodami jakie wykonują rodzice ich koleżanek i kolegów z klasy,  ale też umacnianie autorytetu rodziców. Istotna w całym wydarzeniu była integracja środowiska rodzinnego i szkolnego uczniów, wzajemne lepsze poznanie.

              Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się jak wygląda praca kierowcy autobusu, informatyka, policjanta, a także dziennikarza. Wszystko dzięki uczestnictwu w lekcjach na których dominowały metody czynne umożliwiające dzieciom poznanie poprzez doświadczanie, wcielanie się w role, oglądanie eksponatów. Wszystkie lekcje przeprowadzone przez rodziców były wyjątkowe i niezapomniane. Dzieci na zakończenie projektu zostały bohaterami krótkiego filmu zrealizowanego we współpracy z jedną z mam. Serdecznie dziękujemy za udział.

            • ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

            • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia, mające na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Dlaczego akurat ten kolor ? Niebieski to kolor niewinności, nadziei. Warto zwrócić uwagę, że autyzm to odmienny sposób funkcjonowania dziecka, który może się wyrażać w problemach z mówieniem, postrzeganiem świata za pomocą zmysłów, czy rozumieniem relacji społecznych.  Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie.

              Nasza szkoła po raz kolejny włączyła się do corocznej ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Na Niebiesko”.

              W poniedziałek 4 kwietnia uczniowie wraz z nauczycielami przyszło do szkoły z niebieskim elementem garderoby, mieli wycięte z papieru niebieskie serduszka oraz niebieskie baloniki, by pokazać w ten sposób solidarność z osobami z autyzmem.

            • DZIEŃ BEZ PLECAKA

            • W dniu 1 kwietnia, czyli w Prima Aprilis w naszej szkole zorganizowano „Dzień bez plecaka”. Kreatywność niektórych uczniów przerosła nasze oczekiwania.  Uczestnikom zabawy serdecznie dziękujemy w imieniu Samorządu Uczniowskiego. Zobaczcie fotorelację.

            • PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY

            • Wiosna to czas , kiedy

              wszystko budzi się do życia,

              świat z dnia na dzień robi się kolorowy.

               

              Nareszcie nadeszła wiosna! W tym dniu, uczniowie postanowili rozprawić się z zimą i przywołać upragnioną wiosnę.  W Pierwszy Dzień Wiosny, czyli 21 marca Samorząd Uczniowski  zorganizował ,,Kolorowy spacer’’, w którym witaliśmy wiosnę.  Nasi uczniowie przywitali wiosnę kolorowymi okularami i uśmiechami na twarzy.

            • PROJEKT EDUKACYJNY "DZIEŃ MATEMATYKI"

            • 14 marca 2022r. świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Matematyki.  W obchodach wzięli  udział uczniowie klas IV-VIII.

              W tym dniu lekcje matematyki wyglądały inaczej niż zwykle. Dzieci uczyły się tego trudnego przedmiotu poprzez gry i zabawy logiczne. Rozwiązywały sudoku, testy na inteligencję, zagadki Einsteina, układały tangramy, budowały szkielety figur przestrzennych, grały w szachy i warcaby, bawiły się w escape room’ach.

              Obejrzały też ciekawą prezentację (wykonaną przez ucznia klasy siódmej) na temat tworzenia gier komputerowych.

            • SOLIDARNI Z UKRAINĄ !

            • Wyrażamy solidarność z Narodem Ukraińskim.

              Każdy na swój sposób wspiera w tych trudnych czasach wojny Ukrainę.  Bądźmy solidarni i wytrwali!

            • ZAJĘCIA Z RUCHU ROZWIJAJĄCEGO WERONIKI SCHERBORNE

            • W szkole odbywają się cykliczne zajęcia z ruchu rozwijającego W. Scherborne. Mają na celu rozwijać świadomość własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, budować zaufanie do samego siebie oraz rówieśników,  uczyć nawiązywania bliskiego kontaktu z innymi osobami. Usprawniać motorykę oraz poczucie własnej siły.

            • AKCJA PROJEKTOWANIA KOSZULEK

            • Po przeczytaniu lektury pt. „Tajemniczy ogród” uczniowie klas piątych na lekcjach języka polskiego zabawili się w projektantów i samodzielnie przygotowali koszulki tematycznie związane z treścią omawianej lektury. Pracowali z pełnym podziwu zaangażowaniem i wykazali się niezwykłą kreatywnością – oto efekty ich pracy:

              Opiekunowie: Magdalena Nurkowska, Aneta Trojakowska-Ciura

            • TYDZIEŃ UCZNIOWSKIEJ SUPERMOCY

            • Tydzień Uczniowskiej SuperMocy w Ósemce to tydzień, podczas którego w wielu klasach zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie poznawali siebie oraz swoje mocne strony! To był tydzień Super działań i wielu inspiracji.

          • PROJEKT EDUKACYJNY „JESTEM EKO”
            • PROJEKT EDUKACYJNY „JESTEM EKO”

            • Projekt edukacyjny „Jestem eko” był realizowany w naszej szkole od września do listopada 2021 r. Wzięli w nim udział uczniowie klas IV-VIII. W ramach przedsięwzięcia zorganizowano dwa konkursy – konkurs plastyczny „Od śmiecia do sztuki” oraz polonistyczny „Wiersz o tematyce ekologicznej”.             Uczniowie nauczyli się również piosenek, przygotowali hasła ekologiczne, sporządzili diagramy, tabele lub wykresy związane z  tematyką ekologii, stworzyli też prace w języku angielskim pod tytułem „I am eco-friendly”.

              Laureaci konkursów:

              „Od śmiecia do sztuki”:

              Wyróżnienie zdobyły następujące osoby:

              • Marcel Staszewski kl. 4a,
              • Bartosz Chrościcki kl. 4b,
              • Weronika Bus kl. 7d,
              • Mikołaj Jóźwik kl. 5b,
              • Daria Żaczek kl. 5c,
              • Ignacy Adamczak kl. 7d.

                „Wiersz o tematyce ekologicznej”:

              • I miejsce (ex aequo) – Zofia Ćwiklak kl. 8b, Jakub Długoszewski kl. 4b,
              • II miejsce (ex aequo)  – Dawid Kwiatkowski kl. 7d, Maksymilian Dąbrowski kl. 8d,
              • III miejsce (ex aequo) – Karolina Biniek kl. 6b, Julia Majka kl. 7c,

              wyróżnienie:

              •  Daria Kowalczyk kl. 8d,
              • Daria Żaczek kl. 5c,
              • Paulina Sobolewska kl. 4b,
              • Maria Jerka kl. 7b.

               

              Koordynatorzy projektu: Urszula Jackowska,  Renata Koperwas, Magdalena Nurkowska, Katarzyna Poprawa, Beata Zdunek

            • PROJEKT EDUKACYJNY „POLSCY LAUREACI NAGRODY NOBLA W DZIEDZINIE LITERATURY”

            • Projekt edukacyjny „Polscy laureaci Nagrody Nobla w dziedzinie literatury” był realizowany od grudnia 2021 r. do stycznia 2022 r. Wzięli w nim udział wszyscy uczniowie klasy 7d oraz uczestnicy koła teatralnego.

              W ramach przedsięwzięcia podopieczni zapoznali się z biografią i twórczością najważniejszych polskich laureatów – Czesława Miłosza, Wisławy Szymborskiej, Olgi Tokarczuk, Henryka Sienkiewicza i Władysława Reymonta. Uczniowie przygotowali prezentację, plakaty, lapbooki, portrety Noblistów oraz recytacje wierszy Czesława Miłosza i Wisławy Szymborskiej.

              Dodatkowo uczestniczyli oni w lekcji muzealnej  on-line pt. „Pierwszy polski literacki Nobel” prowadzonej przez przedstawiciela Muzeum Narodowego w Kielcach.

              Koordynator projektu: Magdalena Nurkowska

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 8 w Pruszkowie, ul. Obrońców Pokoju 44
      • 227586893
        telefony komórkowe Szkoły:
        500 641 804;
        500 641 796
      • ul. Obrońców Pokoju 44
        05-800 Pruszków
        Poland
      • W czasie ferii, wakacji, a także dni wolnych od zajęć dydaktycznych szkoła jest czynna dla interesantów
        w godzinach 8:00 - 14:00.
        W piątki interesantów nie przyjmujemy - jest to dzień wewnętrzny placówki.
        Numer konta: 8512 4063 80 1111 0010 8653 0674
      • AE:PL-98950-77795-SFRHJ-27
    • Logowanie