Z przyjemnością prezentujemy film z inscenizacją przygotowaną przez kl. III. "Dzień Ziemi".
Miłego oglądania: "Ekologicznie" życzy kl. III.
Z przyjemnością prezentujemy film z inscenizacją przygotowaną przez kl. III. "Dzień Ziemi".
Miłego oglądania: "Ekologicznie" życzy kl. III.
Informujemy, że w Wielki Piątek, tj. 15.04.2022r., nasza szkoła będzie czynna do godz. 14.00.
W 33 rocznicę Obrad Okrągłego Stołu uczniowie klasy 8b wraz nauczycielem historii p. Tatianą Tijewską przygotowali inscenizację wydarzeń z kwietnia 1989r. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przygotowali plakaty i kostiumy z lat 80. Przemarsz protestujących rozpoczął się od sygnału "Tu radio Solidarność", a następnie ruszyli z "Hymnem Solidarności" wykrzykując hasła z żądaniami opozycji. W szkole panowało zaciekawienie i wesoły nastrój wśród uczniów.
Marzec był wyjątkowym miesiącem dla klasy 2a. Po długim okresie pandemii i obowiązujących w związku z tym ograniczeń udało się zrealizować projekt „Rodzic- mój bohater”. Głównym celem wydarzenia było zapoznanie dzieci z zawodami jakie wykonują rodzice ich koleżanek i kolegów z klasy, ale też umacnianie autorytetu rodziców. Istotna w całym wydarzeniu była integracja środowiska rodzinnego i szkolnego uczniów, wzajemne lepsze poznanie.
Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się jak wygląda praca kierowcy autobusu, informatyka, policjanta, a także dziennikarza. Wszystko dzięki uczestnictwu w lekcjach na których dominowały metody czynne umożliwiające dzieciom poznanie poprzez doświadczanie, wcielanie się w role, oglądanie eksponatów. Wszystkie lekcje przeprowadzone przez rodziców były wyjątkowe i niezapomniane. Dzieci na zakończenie projektu zostały bohaterami krótkiego filmu zrealizowanego we współpracy z jedną z mam. Serdecznie dziękujemy za udział.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia, mające na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Dlaczego akurat ten kolor ? Niebieski to kolor niewinności, nadziei. Warto zwrócić uwagę, że autyzm to odmienny sposób funkcjonowania dziecka, który może się wyrażać w problemach z mówieniem, postrzeganiem świata za pomocą zmysłów, czy rozumieniem relacji społecznych. Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie.
Nasza szkoła po raz kolejny włączyła się do corocznej ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Na Niebiesko”.
W poniedziałek 4 kwietnia uczniowie wraz z nauczycielami przyszło do szkoły z niebieskim elementem garderoby, mieli wycięte z papieru niebieskie serduszka oraz niebieskie baloniki, by pokazać w ten sposób solidarność z osobami z autyzmem.
W dniu 1 kwietnia, czyli w Prima Aprilis w naszej szkole zorganizowano „Dzień bez plecaka”. Kreatywność niektórych uczniów przerosła nasze oczekiwania. Uczestnikom zabawy serdecznie dziękujemy w imieniu Samorządu Uczniowskiego. Zobaczcie fotorelację.
Wiosna to czas , kiedy
wszystko budzi się do życia,
świat z dnia na dzień robi się kolorowy.
Nareszcie nadeszła wiosna! W tym dniu, uczniowie postanowili rozprawić się z zimą i przywołać upragnioną wiosnę. W Pierwszy Dzień Wiosny, czyli 21 marca Samorząd Uczniowski zorganizował ,,Kolorowy spacer’’, w którym witaliśmy wiosnę. Nasi uczniowie przywitali wiosnę kolorowymi okularami i uśmiechami na twarzy.
14 marca 2022r. świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Matematyki. W obchodach wzięli udział uczniowie klas IV-VIII.
W tym dniu lekcje matematyki wyglądały inaczej niż zwykle. Dzieci uczyły się tego trudnego przedmiotu poprzez gry i zabawy logiczne. Rozwiązywały sudoku, testy na inteligencję, zagadki Einsteina, układały tangramy, budowały szkielety figur przestrzennych, grały w szachy i warcaby, bawiły się w escape room’ach.
Obejrzały też ciekawą prezentację (wykonaną przez ucznia klasy siódmej) na temat tworzenia gier komputerowych.
Wyrażamy solidarność z Narodem Ukraińskim.
Każdy na swój sposób wspiera w tych trudnych czasach wojny Ukrainę. Bądźmy solidarni i wytrwali!
W szkole odbywają się cykliczne zajęcia z ruchu rozwijającego W. Scherborne. Mają na celu rozwijać świadomość własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, budować zaufanie do samego siebie oraz rówieśników, uczyć nawiązywania bliskiego kontaktu z innymi osobami. Usprawniać motorykę oraz poczucie własnej siły.
Po przeczytaniu lektury pt. „Tajemniczy ogród” uczniowie klas piątych na lekcjach języka polskiego zabawili się w projektantów i samodzielnie przygotowali koszulki tematycznie związane z treścią omawianej lektury. Pracowali z pełnym podziwu zaangażowaniem i wykazali się niezwykłą kreatywnością – oto efekty ich pracy:
Opiekunowie: Magdalena Nurkowska, Aneta Trojakowska-Ciura
Tydzień Uczniowskiej SuperMocy w Ósemce to tydzień, podczas którego w wielu klasach zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie poznawali siebie oraz swoje mocne strony! To był tydzień Super działań i wielu inspiracji.
Projekt edukacyjny „Jestem eko” był realizowany w naszej szkole od września do listopada 2021 r. Wzięli w nim udział uczniowie klas IV-VIII. W ramach przedsięwzięcia zorganizowano dwa konkursy – konkurs plastyczny „Od śmiecia do sztuki” oraz polonistyczny „Wiersz o tematyce ekologicznej”. Uczniowie nauczyli się również piosenek, przygotowali hasła ekologiczne, sporządzili diagramy, tabele lub wykresy związane z tematyką ekologii, stworzyli też prace w języku angielskim pod tytułem „I am eco-friendly”.
Laureaci konkursów:
„Od śmiecia do sztuki”:
Wyróżnienie zdobyły następujące osoby:
„Wiersz o tematyce ekologicznej”:
wyróżnienie:
Koordynatorzy projektu: Urszula Jackowska, Renata Koperwas, Magdalena Nurkowska, Katarzyna Poprawa, Beata Zdunek
Projekt edukacyjny „Polscy laureaci Nagrody Nobla w dziedzinie literatury” był realizowany od grudnia 2021 r. do stycznia 2022 r. Wzięli w nim udział wszyscy uczniowie klasy 7d oraz uczestnicy koła teatralnego.
W ramach przedsięwzięcia podopieczni zapoznali się z biografią i twórczością najważniejszych polskich laureatów – Czesława Miłosza, Wisławy Szymborskiej, Olgi Tokarczuk, Henryka Sienkiewicza i Władysława Reymonta. Uczniowie przygotowali prezentację, plakaty, lapbooki, portrety Noblistów oraz recytacje wierszy Czesława Miłosza i Wisławy Szymborskiej.
Dodatkowo uczestniczyli oni w lekcji muzealnej on-line pt. „Pierwszy polski literacki Nobel” prowadzonej przez przedstawiciela Muzeum Narodowego w Kielcach.
Koordynator projektu: Magdalena Nurkowska
3 grudnia w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Osób z Niepełnosprawnościami. Dzieci uczestniczyły w rozmowach oraz burzach mózgów których celem było przybliżenie sylwetek osób z różnymi niepełnosprawnościami, poznanie barier jakie napotykają w życiu codziennym. Uczniowie wspólnie ustalali w jaki sposób można udzielić wsparcia oraz pomocy potrzebującym. Każda klasa wykonała plakat pt. Każdy inny- wszyscy równi, celem tego zadania było pokazanie, że mimo wielu różnic w wyglądzie czy ograniczeń wszyscy jesteśmy równi, mamy takie same potrzeby, realizujemy je w podobny sposób.
W dniach 2-3 grudnia w naszej szkole w ramach projektu MEiN pt. „ Popularyzacja wyników innowacyjnych badań naukowych opartych na modelu profilaktyki zintegrowanej i ich zastosowań praktycznych wśród nauczycieli, wychowawców oraz psychologów i pedagogów jako metoda skutecznego przeciwdziałania pogorszeniu kondycji psychicznej nastolatków na skutek epidemii COVID-19” uczniowie klas 8 zostali objęci programem profilaktyki zintegrowanej Archipelag Skarbów. 2 grudnia odbyło się także szkolenie dla rodziców i nauczycieli zapoznające z programem i wskazujące metody pracy z uczniami po programie.
Powered by aSc EduPage