• Literatura

        • Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera

        • Jacek Hołub – „Niegrzeczne. Historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera”.

          Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością uczęszczają do szkół masowych i integracyjnych. Otoczenie postrzega je jako niekulturalne, niewychowane, czy impulsywne. Ludzie chętnie etykietują innych. Niestety bardzo często są to krzywdzące oceny, nieadekwatne i powierzchowne. Książka ma charakter reportażu i czytelnik, niekoniecznie związany z nauczaniem, czy wychowywaniem dzieci, poznaje bohaterów i ich codzienne problemy. Książka wzbogacona jest o wypowiedzi rodziców, opiekunów, nauczycieli, terapeutów, psychologów i pracowników MOPS – u.

          Książki wybrała i zrecenzowała Anna Sienkiel

        • Głusza

        • Książka pt: „Głusza” autorstwa Anny Goc porusza zagadnienia ludzi niesłyszących, żyjących obok nas. Takie dzieci kończą szkoły, nawiązują przyjaźnie, zdobywają wykształcenie i funkcjonują w społeczeństwie.

          W książce napotkamy prawdziwe i bardzo trudne sytuacje, z którymi borykały się dzieci niesłyszące i ich rodziny.Tak na marginesie, autorka książki jest laureatką Stypendium im. Ryszarda Kapuścińskiego.

          Książki wybrała i zrecenzowała Anna Sienkiel

        • Kwiaty dla Algernona

        • Książka autorstwa Daniel Keyes to historia trzydziestoletniego mężczyzny Charliego Gordona, obdarzonego niskim IQ. Bohater tej książki pracuje w piekarni...Wykonuje proste prace, ale jak się okazuje ma swoje uczucia, marzenia i dążenia. Pewnego dnia dowiaduje się, że może poddać się eksperymentalnej terapii, jak do tej pory przetestowanej tylko na zwierzętach. Dzięki niej może stać się inteligentny i inaczej postrzegany przez otoczenie. Przynajmniej taki jest zamysł...Niestety Charlie zaczyna dostrzegać sytuacje, których wcześniej nie zauważał, a jego dawni znajomi i przyjaciele odwracają się od niego. Charlie przekonuje się, że przeprowadzony eksperyment staje się dla niego przekleństwem i skazuje go na niezrozumienie i samotność.

          Lektura na pewno skłania do wielu przemyśleń na temat współczesnego świata, sztucznej inteligencji  i życia w społeczeństwie.

          Książki wybrała i zrecenzowała Anna Sienkiel

        • Klub Smutnych Duchów

        • „Klub Smutnych Duchów” ( tom 1 ) - Lize Meddings

          Książka w formie komiksu, czy powieści graficznej, dedykowana dzieciom, młodzieży oraz dorosłym czytelnikom. Opisuje losy ducha, który na co dzień doświadcza poczucia  samotności i alienacji. Autorka zwraca uwagę na problem osamotnienia, zdrowia psychicznego i jego wpływie na funkcjonowanie młodego człowieka. Każdy z nich ma swoją historię i swoje troski. Każdy dźwiga nieco inny ciężar i ma inne sposoby ratowania siebie. Autorka komiksu jest jednocześnie jego ilustratorką.

          Książki wybrała i zrecenzowała Anna Sienkiel

           

        • Mam zespół Aspergera

        • Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z publikacją „Mam zespół Aspergera”

          Mam zespół Asperger.pdf

        • „Za ścianą. Osobiste doświadczenia z autyzmem i zespołem Aspergera”

        • Zachęcamy również do zapoznania się z literaturą fachową, nie tylko dla nauczycieli:

          Stephena Shore  „Za ścianą. Osobiste doświadczenia z autyzmem i zespołem Aspergera”

           Jest to swoista biografia Stephena Shore – amerykańskiego cenionego pedagoga specjalnego i wykładowcy akademickiego – osoby z wysokofunkcjonującym autyzmem. Autor opisuje swoje zmagania z poszukiwaniem właściwej diagnozy dla swoich dziwacznych zachowań oraz odpowiedniej ścieżki życiowej. Przedstawia czytelnikowi świat swoich obsesyjnych zainteresowań, relacje z rówieśnikami i walkę o lepszą komunikację z innymi ludźmi. Stephen Shore ukończył z powodzeniem uczelnię wyższą na kierunkach księgowość oraz wychowanie muzyczne. Po nieudanej próbie rozpoczęcia kariery w biznesie ze względu na problemy z komunikacją społeczną, obronił doktorat w zakresie pedagogiki specjalnej
          i pracuje jako wykładowca uniwersytecki. W swojej książce dzieli się radami na temat funkcjonowania osoby autystycznej w środowisku szkolnym i na uniwersytecie oraz pokonywania barier komunikacyjnych. Shore jest orędownikiem podążania za swoimi talentami w wyborze kariery zawodowej przez osoby autystyczne
          i budowania w ten sposób poczucia własnej wartości. Uzupełnieniem książki jest wywiad autora z psychiatrą specjalizującym się w pracy z dziećmi z zespołem Aspergera.

          Warto, aby ta książka trafiła nie tylko do rąk nauczycieli, którzy pracują z uczniami ze spektrum autystycznym, ale przede wszystkim do rąk rodziców.

          Pozycja dostępna w zasobach biblioteki naszej szkoły.

        • Karta Praw Osób z Autyzmem „Refleksje” I Osobiste Doświadczenia

        • Publikacja Światowej Organizacji Autyzmu we współpracy z Irlandzkim Towarzystwem Autyzmu pod redakcją Dr P. Matthews & T. Matthews M. Sc.

           KARTA PRAW OSÓB Z AUTYZMEM „REFLEKSJE” I OSOBISTE DOŚWIADCZENIA

          Publikacja zawiera myśli, idee i osobiste doświadczenia osób z Autyzmem, dzięki którym czytelnik ma możliwość wnikliwie poznać złożony obraz Spektrum Zaburzeń Autystycznych. „Jest to pewnego rodzaju podróż pozwalająca poznać Europejską Kartę Praw, cenne źródło danych stwarzające możliwość uświadomienia sobie czym jest Autyzm.”

          Szczere i głęboko przeżywane wypowiedzi poszczególnych autorów wzruszają, zmuszają do refleksji i nie pozwalają odłożyć książki na półkę.

          Pozycja dostępna w zasobach biblioteki naszej szkoły.

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 8 w Pruszkowie, ul. Obrońców Pokoju 44
      • 227586893 telefony komórkowe Szkoły: 500 641 804; 500 641 796
      • ul. Obrońców Pokoju 44 05-800 Pruszków Poland
      • W czasie ferii oraz wakacji szkoła jest czynna dla interesantów w godzinach 8:00 - 14:00. W piątki interesantów nie przyjmujemy - jest to dzień wewnętrzny placówki.
    • Logowanie