Podczas lekcji języka polskiego uczniowie klas piątych pod kierunkiem nauczycieli przedmiotu przygotowywali prezentacje wybranych postaci mitologicznych. Oto efekty ich pracy.
SPACER PO OLIMPIE
- 2
PROJEKTY Uniwersytetu Dzieci
Uczniowie klasy czwartej, dwóch siódmych i klasy ósmej wzięli udział w projektach Uniwersytetu Dzieci. Klasa czwarta uczestniczyła w przedsięwzięciu pt. „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”. Wychowankowie wzmocnili umiejętność nawiązywania relacji z rówieśnikami, empatię i świadomość własnych emocji. Natomiast uczniowie klas siódmych i ósmej brali udział w projekcie pt. „Ja w Internecie. Jak dbać o swoje bezpieczeństwo w sieci?”. Poznali oni różnicę między hejtem a konstruktywną krytyką, nauczyli się, czym jest cyberprzemoc i jak na nią reagować.
Koordynatorzy projektu: Renata Koperwas, Magdalena Nurkowska, Aneta Trojakowska-Ciura, Beata Zdunek
DNI PRUSZKOWA
W dniu 29 maja na Dniach Pruszkowa uczniowie klas trzecich integracyjnych wykonali piosenkę pt. „Grzeczne słówka” w bardzo wyjątkowy sposób – w języku migowym. Dzięki wsparciu wychowawców oraz nauczyciela języka migowego Pani Beaty Jaźwińskiej – Drygas udało się przygotować tak wspaniały występ.
DZIEŃ MATKI W NASZEJ ÓSEMCE
26 maja obchodziliśmy Dzień Matki.
W tym wyjątkowym dniu w naszej Ósemce było inaczej niż zwykle…….
Uczniowie klas przygotowali PORTRETY MAM aby w ten sposób kochanym Mamom, podziękować za ich trud, za ich bezgraniczną miłość, za poświęcenie i wielkie serce. Prace zdobią korytarze szkoły.
Niech każda mama znajdzie swój portret samaJ
Zapraszamy wszystkie mamy naszych uczniów do odnalezienia własnego portretuJ spośród zdjęć umieszczonych na stronie szkoły. Bez konsultowania się z autorem pracy :-)
Udanej zabawy
Wszystkim Mamom życzymy zdrowia, pociechy, radości i dumy z dzieci
oraz dziękujemy za współpracę.
Kadra Pedagogiczna
63
ŻYCZENIA DLA UCZNIÓW KLAS VIII
Wszyscy trzymamy za Was kciuki!!! POWODZENIA!
ZAJĘCIA Z SUCHYM LODEM
W ramach zajęć z działu „Powietrze i jego składniki” uczniowie klas 7 mieli przyjemność poznać właściwości suchego lodu. Dowiedzieli się także dlaczego nazywamy go „suchym” i czy topi się jak prawdziwy lód? Po za tym świetnie się bawili podczas eksperymentów z jego udziałem.
KILKA CIEKAWOSTEK
- suchy lód to nic innego jak zestalony dwutlenek węgla, który w warunkach normalnych nie topi się, lecz sublimuje (przechodzi z ciała stałego w gaz);
- temperatura sublimacji wynosi -78,5*C;
- najczęściej służy do chłodzenia i transportu: w gastronomii, w farmacji oraz materiału biologicznego;
- jego atutem jest to, że nie rozcieńcza napoju (Przy okazji napój staje się lekko gazowany;
- wykorzystuje się go do efektów specjalnych (biały, gęsty dym) podczas koncertów, spektakli czy imprez;
- za pomocą suchego lodu można usunąć m.in.: osady radioaktywne, koks w silnikach wyścigowych, tusz, tłuste naloty, żywice epoksydowe, gips;
- w Warszawie suchy lód jest wykorzystywany do czyszczenia urządzeń elektrycznych w metrze, ponieważ nie powoduje zwarcia instalacji.
PROGRAM WZMACNIANIA RODZINY
W imieniu organizatorów serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w Programie Wzmacniania Rodziny edycja maj - czerwiec.
SPOTKANIE DLA RODZICÓW PRZYSZŁYCH PIERWSZOKLASISTÓW ORAZ ZERÓWKOWICZÓW
Zapraszamy na spotkanie Rodziców przyszłych pierwszoklasistów oraz zerówkowiczów w dniu 25.05.2022 o godzinie 18:30.
OBCHODY 231. ROCZNICY UCHWALENIA KONSTYTUCJI 3 MAJA
Dnia 29 kwietnia 2022 r. obchodziliśmy w naszej szkole 231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Wszyscy uroczyście odśpiewali hymn Polski i wysłuchali piosenek w wykonaniu chóru: "Witaj majowa jutrzenko" i "Kraj miłości".
DYŻURY WAKACYJNE ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH
W szkołach, które organizują akcję “Lato w Mieście” przyjmowane będą również zapisy na wakacyjne dyżury oddziałów przedszkolnych.
Uprzejmie informujemy zainteresowanych Rodziców, że ustalone zostały terminy dyżurów wakacyjnych oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Szkoły zapewniają uczniom tzw. klas „0” realizację programu wychowania przedszkolnego pod kierunkiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej oraz właściwą organizację procesu wychowawczo – dydaktycznego przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa, warunków do zabawy oraz wyżywienie.
Zapisy na dyżury prowadzone będą w szkołach, do których dzieci uczęszczają przez cały rok szkolny i przekazywane zbiorczo do placówek dyżurujących.
Zapisy prowadzone będą w terminie: od 16 do 20 maja 2022 r.
Wniosek o przyjecie dziecka na dyzur wakacyjny oddzialu przedszkolnego.pdf
LATO W MIEŚCIE
LATO W MIEŚCIE 2022
„Lato w Mieście” – akcja kierowana do dzieci i młodzieży szkół podstawowych w Pruszkowie, w terminie od 27 czerwca do 26 sierpnia 2022r. Informacja dotycząca Lata w mieście dostępna jest również na stronie Urzędu Miasta
LATO W MIEŚCIE 2022
Wykaz szkół biorących udział w akcji LATO W MIEŚCIE:
Zapisy będą przyjmowane w szkołach organizujących wypoczynek zgodnie z powyższym harmonogramem.
Szkoły przyjmują zapisy od 16 do 20 maja 2022 r. Decyduje kolejność zgłoszeń.
W każdej ze szkół planujemy organizację 4 grup liczących 15 uczestników. Wyjątek stanowi Szkoła Podstawowa Nr 2, w której zostanie utworzonych 6 grup. Przebieg akcji jest uzależniony od zaleceń i wytycznych Ministerstwa Edukacji i Nauki, Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Czas trwania zajęć 8.00 – 16.00
Odpłatność – 200 zł za tygodniowy udział w półkoloniach. Wpłaty będą przyjmowane po przygotowaniu listy zakwalfikowanych uczniów.
W trakcie pobytu organizatorzy zapewniają II śniadanie oraz obiad.
Bogaty program wypoczynku będzie realizowany z udziałem wielu instytucji Pruszkowa, jak: Miejski Ośrodek Kultury „Kamyk”, Pruszkowie Centrum Kultury i Sportu, Książnica Pruszkowska, Miejska Pływalnia „Kapry”, Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Straż Miejska. Organizatorzy zapewnią ciekawe i bezpieczne spędzenie wakacyjnego czasu dzieciom pozostającym w mieście.
Akcja finansowana jest z budżetu Urzędu Miasta Pruszkowa. Koordynatorem przebiegu akcji jest Wydział Edukacji UM.
DZIEŃ ZIEMI
Z przyjemnością prezentujemy film z inscenizacją przygotowaną przez kl. III. "Dzień Ziemi".
Miłego oglądania: "Ekologicznie" życzy kl. III.
WESOŁYCH ŚWIĄT !!!
UWAGA !!!
Informujemy, że w Wielki Piątek, tj. 15.04.2022r., nasza szkoła będzie czynna do godz. 14.00.
33 ROCZNICA OBRAD OKRĄGŁEGO STOŁU
W 33 rocznicę Obrad Okrągłego Stołu uczniowie klasy 8b wraz nauczycielem historii p. Tatianą Tijewską przygotowali inscenizację wydarzeń z kwietnia 1989r. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przygotowali plakaty i kostiumy z lat 80. Przemarsz protestujących rozpoczął się od sygnału "Tu radio Solidarność", a następnie ruszyli z "Hymnem Solidarności" wykrzykując hasła z żądaniami opozycji. W szkole panowało zaciekawienie i wesoły nastrój wśród uczniów.
PROJEKT „RODZIC- MÓJ BOHATER”
Marzec był wyjątkowym miesiącem dla klasy 2a. Po długim okresie pandemii i obowiązujących w związku z tym ograniczeń udało się zrealizować projekt „Rodzic- mój bohater”. Głównym celem wydarzenia było zapoznanie dzieci z zawodami jakie wykonują rodzice ich koleżanek i kolegów z klasy, ale też umacnianie autorytetu rodziców. Istotna w całym wydarzeniu była integracja środowiska rodzinnego i szkolnego uczniów, wzajemne lepsze poznanie.
Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się jak wygląda praca kierowcy autobusu, informatyka, policjanta, a także dziennikarza. Wszystko dzięki uczestnictwu w lekcjach na których dominowały metody czynne umożliwiające dzieciom poznanie poprzez doświadczanie, wcielanie się w role, oglądanie eksponatów. Wszystkie lekcje przeprowadzone przez rodziców były wyjątkowe i niezapomniane. Dzieci na zakończenie projektu zostały bohaterami krótkiego filmu zrealizowanego we współpracy z jedną z mam. Serdecznie dziękujemy za udział.
12
ZAPRASZAMY NA WIRTUALNY SPACER PO NASZEJ SZKOLE :-)
ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia, mające na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Dlaczego akurat ten kolor ? Niebieski to kolor niewinności, nadziei. Warto zwrócić uwagę, że autyzm to odmienny sposób funkcjonowania dziecka, który może się wyrażać w problemach z mówieniem, postrzeganiem świata za pomocą zmysłów, czy rozumieniem relacji społecznych. Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie.
Nasza szkoła po raz kolejny włączyła się do corocznej ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Na Niebiesko”.
W poniedziałek 4 kwietnia uczniowie wraz z nauczycielami przyszło do szkoły z niebieskim elementem garderoby, mieli wycięte z papieru niebieskie serduszka oraz niebieskie baloniki, by pokazać w ten sposób solidarność z osobami z autyzmem.
17
DZIEŃ BEZ PLECAKA
W dniu 1 kwietnia, czyli w Prima Aprilis w naszej szkole zorganizowano „Dzień bez plecaka”. Kreatywność niektórych uczniów przerosła nasze oczekiwania. Uczestnikom zabawy serdecznie dziękujemy w imieniu Samorządu Uczniowskiego. Zobaczcie fotorelację.
PIERWSZY DZIEŃ WIOSNY
Wiosna to czas , kiedy
wszystko budzi się do życia,
świat z dnia na dzień robi się kolorowy.
Nareszcie nadeszła wiosna! W tym dniu, uczniowie postanowili rozprawić się z zimą i przywołać upragnioną wiosnę. W Pierwszy Dzień Wiosny, czyli 21 marca Samorząd Uczniowski zorganizował ,,Kolorowy spacer’’, w którym witaliśmy wiosnę. Nasi uczniowie przywitali wiosnę kolorowymi okularami i uśmiechami na twarzy.
75