Dnia 29 kwietnia 2022 r. obchodziliśmy w naszej szkole 231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Wszyscy uroczyście odśpiewali hymn Polski i wysłuchali piosenek w wykonaniu chóru: "Witaj majowa jutrzenko" i "Kraj miłości".
Dnia 29 kwietnia 2022 r. obchodziliśmy w naszej szkole 231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
Wszyscy uroczyście odśpiewali hymn Polski i wysłuchali piosenek w wykonaniu chóru: "Witaj majowa jutrzenko" i "Kraj miłości".
W szkołach, które organizują akcję “Lato w Mieście” przyjmowane będą również zapisy na wakacyjne dyżury oddziałów przedszkolnych.
Uprzejmie informujemy zainteresowanych Rodziców, że ustalone zostały terminy dyżurów wakacyjnych oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych.
Szkoły zapewniają uczniom tzw. klas „0” realizację programu wychowania przedszkolnego pod kierunkiem wykwalifikowanej kadry pedagogicznej oraz właściwą organizację procesu wychowawczo – dydaktycznego przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa, warunków do zabawy oraz wyżywienie.
Zapisy na dyżury prowadzone będą w szkołach, do których dzieci uczęszczają przez cały rok szkolny i przekazywane zbiorczo do placówek dyżurujących.
Zapisy prowadzone będą w terminie: od 16 do 20 maja 2022 r.
Wniosek o przyjecie dziecka na dyzur wakacyjny oddzialu przedszkolnego.pdf
LATO W MIEŚCIE 2022
„Lato w Mieście” – akcja kierowana do dzieci i młodzieży szkół podstawowych w Pruszkowie, w terminie od 27 czerwca do 26 sierpnia 2022r. Informacja dotycząca Lata w mieście dostępna jest również na stronie Urzędu Miasta
LATO W MIEŚCIE 2022
Wykaz szkół biorących udział w akcji LATO W MIEŚCIE:
Zapisy będą przyjmowane w szkołach organizujących wypoczynek zgodnie z powyższym harmonogramem.
Szkoły przyjmują zapisy od 16 do 20 maja 2022 r. Decyduje kolejność zgłoszeń.
W każdej ze szkół planujemy organizację 4 grup liczących 15 uczestników. Wyjątek stanowi Szkoła Podstawowa Nr 2, w której zostanie utworzonych 6 grup. Przebieg akcji jest uzależniony od zaleceń i wytycznych Ministerstwa Edukacji i Nauki, Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.
Czas trwania zajęć 8.00 – 16.00
Odpłatność – 200 zł za tygodniowy udział w półkoloniach. Wpłaty będą przyjmowane po przygotowaniu listy zakwalfikowanych uczniów.
W trakcie pobytu organizatorzy zapewniają II śniadanie oraz obiad.
Bogaty program wypoczynku będzie realizowany z udziałem wielu instytucji Pruszkowa, jak: Miejski Ośrodek Kultury „Kamyk”, Pruszkowie Centrum Kultury i Sportu, Książnica Pruszkowska, Miejska Pływalnia „Kapry”, Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego im. Stefana Woydy, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Straż Miejska. Organizatorzy zapewnią ciekawe i bezpieczne spędzenie wakacyjnego czasu dzieciom pozostającym w mieście.
Akcja finansowana jest z budżetu Urzędu Miasta Pruszkowa. Koordynatorem przebiegu akcji jest Wydział Edukacji UM.
Z przyjemnością prezentujemy film z inscenizacją przygotowaną przez kl. III. "Dzień Ziemi".
Miłego oglądania: "Ekologicznie" życzy kl. III.
Informujemy, że w Wielki Piątek, tj. 15.04.2022r., nasza szkoła będzie czynna do godz. 14.00.
W 33 rocznicę Obrad Okrągłego Stołu uczniowie klasy 8b wraz nauczycielem historii p. Tatianą Tijewską przygotowali inscenizację wydarzeń z kwietnia 1989r. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela przygotowali plakaty i kostiumy z lat 80. Przemarsz protestujących rozpoczął się od sygnału "Tu radio Solidarność", a następnie ruszyli z "Hymnem Solidarności" wykrzykując hasła z żądaniami opozycji. W szkole panowało zaciekawienie i wesoły nastrój wśród uczniów.
Marzec był wyjątkowym miesiącem dla klasy 2a. Po długim okresie pandemii i obowiązujących w związku z tym ograniczeń udało się zrealizować projekt „Rodzic- mój bohater”. Głównym celem wydarzenia było zapoznanie dzieci z zawodami jakie wykonują rodzice ich koleżanek i kolegów z klasy, ale też umacnianie autorytetu rodziców. Istotna w całym wydarzeniu była integracja środowiska rodzinnego i szkolnego uczniów, wzajemne lepsze poznanie.
Na zajęciach uczniowie dowiedzieli się jak wygląda praca kierowcy autobusu, informatyka, policjanta, a także dziennikarza. Wszystko dzięki uczestnictwu w lekcjach na których dominowały metody czynne umożliwiające dzieciom poznanie poprzez doświadczanie, wcielanie się w role, oglądanie eksponatów. Wszystkie lekcje przeprowadzone przez rodziców były wyjątkowe i niezapomniane. Dzieci na zakończenie projektu zostały bohaterami krótkiego filmu zrealizowanego we współpracy z jedną z mam. Serdecznie dziękujemy za udział.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia, mające na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Dlaczego akurat ten kolor ? Niebieski to kolor niewinności, nadziei. Warto zwrócić uwagę, że autyzm to odmienny sposób funkcjonowania dziecka, który może się wyrażać w problemach z mówieniem, postrzeganiem świata za pomocą zmysłów, czy rozumieniem relacji społecznych. Osoby w spektrum autyzmu należą do grup najbardziej narażonych na dyskryminację, przemoc i wykluczenie.
Nasza szkoła po raz kolejny włączyła się do corocznej ogólnopolskiej akcji „Cała Polska Na Niebiesko”.
W poniedziałek 4 kwietnia uczniowie wraz z nauczycielami przyszło do szkoły z niebieskim elementem garderoby, mieli wycięte z papieru niebieskie serduszka oraz niebieskie baloniki, by pokazać w ten sposób solidarność z osobami z autyzmem.
W dniu 1 kwietnia, czyli w Prima Aprilis w naszej szkole zorganizowano „Dzień bez plecaka”. Kreatywność niektórych uczniów przerosła nasze oczekiwania. Uczestnikom zabawy serdecznie dziękujemy w imieniu Samorządu Uczniowskiego. Zobaczcie fotorelację.
Wiosna to czas , kiedy
wszystko budzi się do życia,
świat z dnia na dzień robi się kolorowy.
Nareszcie nadeszła wiosna! W tym dniu, uczniowie postanowili rozprawić się z zimą i przywołać upragnioną wiosnę. W Pierwszy Dzień Wiosny, czyli 21 marca Samorząd Uczniowski zorganizował ,,Kolorowy spacer’’, w którym witaliśmy wiosnę. Nasi uczniowie przywitali wiosnę kolorowymi okularami i uśmiechami na twarzy.
14 marca 2022r. świętowaliśmy w naszej szkole Dzień Matematyki. W obchodach wzięli udział uczniowie klas IV-VIII.
W tym dniu lekcje matematyki wyglądały inaczej niż zwykle. Dzieci uczyły się tego trudnego przedmiotu poprzez gry i zabawy logiczne. Rozwiązywały sudoku, testy na inteligencję, zagadki Einsteina, układały tangramy, budowały szkielety figur przestrzennych, grały w szachy i warcaby, bawiły się w escape room’ach.
Obejrzały też ciekawą prezentację (wykonaną przez ucznia klasy siódmej) na temat tworzenia gier komputerowych.
Wyrażamy solidarność z Narodem Ukraińskim.
Każdy na swój sposób wspiera w tych trudnych czasach wojny Ukrainę. Bądźmy solidarni i wytrwali!
W szkole odbywają się cykliczne zajęcia z ruchu rozwijającego W. Scherborne. Mają na celu rozwijać świadomość własnego ciała, świadomości przestrzeni i działania w niej, budować zaufanie do samego siebie oraz rówieśników, uczyć nawiązywania bliskiego kontaktu z innymi osobami. Usprawniać motorykę oraz poczucie własnej siły.
Po przeczytaniu lektury pt. „Tajemniczy ogród” uczniowie klas piątych na lekcjach języka polskiego zabawili się w projektantów i samodzielnie przygotowali koszulki tematycznie związane z treścią omawianej lektury. Pracowali z pełnym podziwu zaangażowaniem i wykazali się niezwykłą kreatywnością – oto efekty ich pracy:
Opiekunowie: Magdalena Nurkowska, Aneta Trojakowska-Ciura
Tydzień Uczniowskiej SuperMocy w Ósemce to tydzień, podczas którego w wielu klasach zorganizowane zostały zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie poznawali siebie oraz swoje mocne strony! To był tydzień Super działań i wielu inspiracji.
Projekt edukacyjny „Jestem eko” był realizowany w naszej szkole od września do listopada 2021 r. Wzięli w nim udział uczniowie klas IV-VIII. W ramach przedsięwzięcia zorganizowano dwa konkursy – konkurs plastyczny „Od śmiecia do sztuki” oraz polonistyczny „Wiersz o tematyce ekologicznej”. Uczniowie nauczyli się również piosenek, przygotowali hasła ekologiczne, sporządzili diagramy, tabele lub wykresy związane z tematyką ekologii, stworzyli też prace w języku angielskim pod tytułem „I am eco-friendly”.
Laureaci konkursów:
„Od śmiecia do sztuki”:
Wyróżnienie zdobyły następujące osoby:
„Wiersz o tematyce ekologicznej”:
wyróżnienie:
Koordynatorzy projektu: Urszula Jackowska, Renata Koperwas, Magdalena Nurkowska, Katarzyna Poprawa, Beata Zdunek
Powered by aSc EduPage